به وب سایت دانشجویان رشته IT خوش آمدید. از این که وب سایت ما را انتخاب نمودید، سپاسگذاریم.

محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 13
  • بازدید دیروز : 6
  • بازدید کل : 5000

چند اصطلاح پر کاربرد در آموزش سئو


چند اصطلاح پر کاربرد در آموزش سئو

White Hat SEO: سئوی کلاه سفید در واقع اصولی ترین نوع سئو است که در آن از هیچ روش غیر قانونی از نظر گوگل برای افزایش رتبه استفاده نمی شود و سایت کاملا طبیعی به رتبه می رسد.
Black Hat SEO: سئوی کلاه سیاه دقیقا عکس مورد بالاست. در این مدل از سئو کلا از روشهای غیر اصولی و متقلبانه برای افزایش رتبه سایت استفاده میشود. در این روش احتمال پنالتی شدن سایت بسیار بالاست.
Gray Hat SEO: سئوی کلاه خاکستری در واقع روشی مابین دو مورد بالاست. در این روش علاوه بر اینکه از تکنیکهای اصولی و کلاه سفید استفاده میشود از برخی تکنیکهای که شاید کمی با اصول گوگل همخوانی نداشته باشد نیز استفاده میگردد.
Crawl: موتور جستجو دارای یک ربات است که به آن گوگل بات یا عنکبوت می گویند. در واقع خزیدن این ربات در یک صفحه برای جمع آوری اطلاعات آن صفحه را کراول یا crawling می گویند.
HTTPS: یک پروتکل امنیتی است که اطلاعات را بین کاربر و سرور بصورت کد شده رد و بدل میکند. نوع غیر امن آن HTTP میباشد. شما میتوانید با صرف هزینه ای نه چندان زیاد بصورت سالانه HTTPS را برای سایت خود فعال نمایید. 
Anchor Text: حتما میدانید که لینک چیست. کلمه ای که لینک بر روی آن انجام میگردد را انکور تکست می گویند. مثلا در اینجا که عبارت آموزش سئو به همین صفحه لینک شده است، عبارت "آموزش سئو" یک انکور تکست می باشد.
CTR:مخفف Click Through Rate به معنی نرخ کلیک است و به درصد بیان میشود. میزان درصد کلیکهایی که در صفحه نتایج بر روی سایت شما میشود به میزان کل کلیکهای صفحه را نرخ کلیک میگویند. مثلا اگر در جستجوی یک عبارت 100 بار کلیک شده باشد و 5 بار از این 100 کلیک بر روی سایت شما صورت گرفته باشد CTR شما 5% محاسبه میشود. CTR هرچقدر بالا باشد برای سئو بهتر است.
Bounce Rate: نرخ پرش میزان درصد بازدیدکننده هایی را نشان میدهد که وارد یک صفحه از سایت شما میشوند و بدون اینکه صفحه دیگری از سایت شما را ببینند از سایت خارج میشوند. نرخ پرش هرچقدر پایینتر باشد برای سئو بهتر است.
DA : Domain Authority شاخص سنجش قدرت دامنه بر اساس سیستم امتیاز دهی سایت Moz میباشد که عددی از 1 تا 100 می باشد و هر چقدر این عدد بالاتر باشد نشان دهنده قدرت بیشتر آن دامنه است. دامین اتوریتی را میتوان توسط این ابزار در سایت موز بررسی کرد.
PA : Page Authority شاخص سنجش قدرت یک صفحه از سایت بر اساس سیستم امتیاز دهی سایت Moz میباشد که عددی از 1 تا 100 می باشد و هر چقدر این عدد بالاتر باشد نشان دهنده قدرت بیشتر آن صفحه است. پیج اتوریتی را میتوان توسط این ابزار در سایت موز بررسی کرد.

  انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 32

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما